Gyerekszoba

A környezet, ami születésünktől körbevesz bennünket, nagyban befolyásolja, milyen lesz az ízlésünk, mi magunk milyenné válunk.

KOMMENTEK

CÍMKÉK

A vakond, akinek jól a fejére szartak

2013.01.23. 14:17 Bohusek

Nem. Ez nem az a vakond. Ez a lény és tanulságos kis története egy német úr, bizonyos Werner Holzwarth fejéből pattant ki, amelyhez Wolf Erlbruch készített bájos grafikát. Ez első kiadás 1989-ben látott napvilágot, azóta a mesét 27 nyelvre fordították le. Jómagam Prágában találkoztam a könyvvel, amit még a boltban, néhány könnycsepp elmorzsolása mellett ki is olvastam. Mivel németül nem tudok, a cseh változatot vettem alapul a fordításhoz, amelyet most nagy szeretettel átnyújtok a Gyerekszoba kedves olvasóinak. A miértre nehéz válaszolni. Mindenesetre városi létemre én magam sokat tanultam a műből. Hátha más gyereknek is hasznára válik...

Mese a vakondról, aki tudni akarta, ki kakált a fejére

1_3.jpg

Egy reggel a vakond kidugta fejét odújából, hogy megnézze, feljött-e már a nap. Ekkor történt: valami furcsa, barna és kerek dolog, ami leginkább egy kolbászra emlékeztet, pont a vakond fejére pottyant.

2_1.jpg

Ez már aztán arcátlanság!" mérgelődött a vakond. "Ki kakált a fejemre?" kérdezte. De mivel erősen gyengén látó volt, senkit nem látott a környéken.

3_2.jpg

"Ez a te kakád?" kérdezte a galambot, aki épp arra szállt.

4_1.jpg

"Az enyém-e? Dehogyis! Én ilyet csinálok," válaszolta a galamb és placcs, pont a vakond orra elé toccsant valami fehér dolog, összefröcsögve annak jobb lábát

5_2.jpg

"Ez a te kakád?" kérdezte a lovat, aki nem messze a réten legelészett.

6_2.jpg

"Az enyém-e? Dehogyis! Én ilyet csinálok," válaszolta a ló és dimm-dömm, öt jókora lócitrom puffant a vakond mellett. A vakond le volt nyűgözve!

7.jpg

"Ez a te kakád?" kérdezte a nyulat. "Az enyém-e? Dehogyis!

8.jpg

"Én ilyet csinálok!" válaszolta a nyúl és ratatata, 50 apró nyúl bogyó sortüze zúdult a vakondra. A vakond  villám gyorsan fedezékbe ugrott.

9.jpg

"Ez a te kakád?" kérdezte a kecskét, aki álmodozón lézengett a közelben.

10_1.jpg

"Az enyém-e? Dehogyis!" válaszolta a kecske. "Én ilyet csinálok" és kipp-kopp, a földön szétgurult egy maréknyi golyócska. Úgy néztek ki, mint a bon-bonok. A vakond érdeklődve nézegette őket.

11.jpg

"Ez a te kakád?" kérdezte a tehenet, aki nem messze csendesen kérődzött.

12.jpg

"Az enyém-e? Dehogyis! Én ilyet csinálok!" válaszolta a tehén és baingg, már a földön is volt egy hatalmas, barnás-zöld tehénlepény. A vakond megkönnyebbülten sóhajtott fel, hogy nem egy tehén csinált a fejére.

13_1.jpg

"Ez a te kakád?" kérdezte a disznót.

14.jpg

"Az enyém-e? Dehogyis!" válaszolta a disznó és trotty, már landolt is a fűben a puha, barnás halom. A vakond azonnal befogta az orrát.

15.jpg

"Ez a ti...?" kezdte volna szokásos mondókáját a vakond, de ahogy közelebb ért, látta, hogy két kövér döglégy üldögél előtte, mohón lakmározva valamit. "Végre valaki, aki segíthet nekem!" örvendezett a vakond és már kérdezte is buzgón: "Nem tudjátok, kié ez a kaka?"

16.jpg

"A mintából megtudhatjuk" zümmögték a legyek, majd hamarosan hozzátették: " Nem kétséges, a KUTYA volt."

17.jpg

A vakond hát végre megtudta, ki csinált a fejére: 

18.jpg

BARYK, a vérengző eb.

19.jpg

A vakond fürgén elmászott Baryk óljához...és putty, már landolt is Baryk homlokán az apró, fekete kolbászka.

20.jpg

A vakond végül boldogan, nyugodt szívvel mászhatott vissza odújába.

21.jpg

Forrás: Krupi blog

57 komment · 1 trackback

Címkék: könyv gyerek

A bejegyzés trackback címe:

https://gyermekszoba.blog.hu/api/trackback/id/tr645035143

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.01.24. 14:52:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bohusek 2013.01.23. 15:56:33

@groni: Csak dőlj hátra és élvezd...:)

háténimmár 2013.01.23. 21:15:14

Ez zseniális!
Akarom a könyvet! És most, hogy már tudom miről szól, tőlem üzbégül is jöhet!

Téltábornok 2013.01.23. 23:59:58

Ez ez... ez olyasmi, mint a nagy kakikönyv. Moje?

Bélabáttya (törölt) 2013.01.24. 04:00:13

Hibátlan! És engem még meg se kérdezett! Pedig...

Egyébként van a sztoriban valami. Gyerekként csodáltam meg a szomszéd kutyáit, ahogy az egyik precízen egy vakondtúrásra szart, a másik meg alaposan lehugyozta. Hát, nem végeztek félmunkát...
Nagyon kiröhögtem a potenciális lakót, akinek ezzel elszúrhatták az egész délutánját, de vagy hírét vitte, vagy máshol is divatba jött az eljárás...

laposmacska 2013.01.24. 08:50:46

reggelizni készültem...

scsaba1 2013.01.24. 09:48:26

Ha én ezt a gyereknek este elolvasom....

scsaba1 2013.01.24. 09:50:18

@Téltábornok:

Jah, nekem is eszembe jutott. Meg lehet ismerni a könyvből, hogy melyik állat milyet kakál..

Meg kölcsön kaka visszajár. Illetve, ha valaki a fejedre szarik, akkor te is tedd vele ugyanezt.

Bohusek 2013.01.24. 14:01:47

Örülünk, ha tetszik a beteg mese! Az emésztés fontos dolog gyerekek!
Amúgy most tudtuk meg, hogy idén magyarul is megjelenik a Pagonyban. Valamit kiszagoltunk...

TheOverseer 2013.01.24. 20:57:11

Gyermeki kíváncsiság! Nem is olyan beteg... ;))) Anyám néha elmeséli, hogy amikor kicsi voltam, de már elég nagy ahhoz, hogy a vécén ücsörögjek (és lógázzam a lábaimat), szerettem elmagyarázni, melyik darab milyen formájú, mire/kire hasonlít, talán még nevet is adtam neki... :'D
És gyanítom, más kisgyerek is van így ezzel. :DDD

háténimmár 2013.01.24. 21:57:24

Ez a teljes könyv (mármint a fenti képek) vagy csak kiragadott oldalak belőle?
perverz módon érdekel, hogy még kinek a kakiját ismerhetjük meg, ha majd megveszem a pagony kiadását magyarul :)

Leita 2013.01.25. 08:41:49

Borzalmas.
Az illusztráció förtelmes.
A magyar fordítás tele van pontatlansággal.

Mr.Brown 2013.01.25. 09:32:12

@Leita : a te fejedre kéne szarni szerintem akkor átéreznéd : )
az illusztráció remek a fordítás épp megfelelő, de ha te jobban tudsz csehről magyarra fordítani akkor uccu neki toljad: )
remek kis mese, és telis-tele tanulsággal.
köszi a remek élményt :D

Zka77 2013.01.25. 09:52:28

Kurvajó, kinyomtatom a gyereknek :)

Régebben ha sikerült egyből a WCbe csobbantania a kakit, akkor mondta hogy "halacska kaki!" szóval biztos műértő.

Zka77 2013.01.25. 09:53:32

@Zka77: "wcbe" értsd: a vízbe :)

Leita 2013.01.25. 11:57:59

@Mr.Brown: csupán véleményt írtam, ami különbözik a Tiédtől...a fordítást tolom, megnyugodhatsz...a hozzászólásoddal már a fejemre szartál :D

Bohusek 2013.01.25. 12:32:41

@Leita:
@Mr.Brown:

Békesség, szeretet!
Nyugalom, nem az én fordításomban jelenik meg a nagy mű, így mindenki boldogan élhet, míg.
Egyébként a német szöveget kéne alapul venni, az az eredeti, na de olyan nyelven csak azt tudom, hogy ájncvájndrájpolicáj. Az meg ebben a történetben pont nem volt.

Akinek megtetszett: Jippí! Örülök!

Bohusek 2013.01.25. 12:33:20

@Zka77: Éljenek a műértő kölkök!!!

Bohusek 2013.01.25. 12:34:24

@háténimmár: Ez a teljes mű. Sajnos nincs több ürülékről információnk. De én támogatom egy hiánypótló kiadvány megjelentetését! :)

Bohusek 2013.01.25. 12:35:37

@Leita: Nekem tetszik az illusztráció. Mindenki szemüveges, a vakond meg cipőben jár. A legjobb, mikor a tehén lábához bújik! Na de ez már tényleg totál szubjektív dolog. :)

intubátor 2013.01.25. 15:42:21

a mai vilagban, amikor az emberek egymas gegejet tepik, mert dizel-benzin, komcsi-naci, almas-nikotas telefon, jol esik hogy fekalia temakörben megvan az egyetemes összhang. vilagbeket, laza szekletet!

csibra 2013.01.25. 21:03:54

Ez legalább olyan jó, mint a kisvakond és a szülés.

Bohusek 2013.01.27. 16:33:20

@csibra: Ugye? Azt a tágulást, ami ott van! Meg az "úgy összebújtak, hogy szinte már egy nyúl lettek" megfogalmazás erősen zsenialitásra utal. Nagggyon szeretjük!

somicili 2013.01.29. 19:49:02

@Leita: a fordítás valóban pontatlan, de ezt a német alapján mondom, ami az eredeti. Bohuseknek , meg jó tanács: amennyiben gyerekeknek fordítasz (és nem csak a magad szórakoztatására, vagyis úgy döntesz megosztod velünk az olvasókkal a végterméket), kicsit gondolod át a dolgot stilisztikailag. Tudod: szar, kakál- ezek elég otromba kifejezések, vannak helyette kicsit kevésbé rosszul hangzó szinonimák. Az oviban úgyis összeszedi a sok szemetet, nem is beszélve a későbbiekről... jó ha kaki (mennyivel barátságosabban hangzik, ki tudja miért de így van...) témában is van mivel érvelni a normális beszéd mellett. Amúgy a szándék szerintem jó volt, a könyvet mi imádjuk itthon, a Pagonyos magyar nyelvű kiadványig megteszi. SC.

Bohusek 2013.01.31. 12:16:45

@somicili: Értem. De jeleztem, nem beszélni német. Kimaradni tanulmányok. :)
A szar szó csak a blog bejegyzésben szerepel. Szerintem azt inkább a felnőttek olvassák. A kaka/kaki között én nem érzek különbséget. Nekem mondjuk csak azért bántja a fülem, mert túl finomkodó. De engem furán szocializáltak. :) Ezeknél viszont nem tudok "gyermekibbet". Ürülék? Végtermék? Bélsár? Salak?
Viszont mindenkinek ajánlom, hogy a képekhez maga mondjon történetet. Én is azt szerettem a legjobban, amikor Anutám maga találta ki a sztorit. Így mindenki azt kapja, ami neki a legjobb! :D

somicili 2013.01.31. 14:12:53

@Bohusek: mivel a gyerekeim nem beszélnek németül, én is imprózom nekik a fordítást, szerintem ha túl van az ember elég sok esti mesélésen, ez alap.(persze szívás, ha az első verziót kérik rajtad számon, és nem emlékszel, hogy volt pontosan) bocs a feltételezésért, hogy gyerekek miatt írsz és fordítasz egy gyerekeket is érintő blogon :-)

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2013.01.31. 14:38:32

Melyik kutya kakál az ólba? Vagy az ól mellé?
Na jó, ha fél méteres láncon van, akkor igen. de ott egy vakond se dugja ki a fejét.
Érdekelne, mi lehet a mese mondanivalója?
Mert hogy gyakorlatilag elképzelhetetlen, hogy egy vakond fejét leszarják egyéb nagytestű állatok.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2013.01.31. 14:40:05

@intubátor: Még hogy egyetemes összhang... A mese arról szól, hogy még a szar sem egyforma!

DcNdrew 2013.02.02. 05:29:07

@Rosa Rugosa:
A meséből két mondanivalót vettem ki.
Az egyik, hogy ha valaki a fejedre szarik, akkor keresd meg, és te is tedd ugyanezt, bármilyen kicsi is a tied.

A másik, hogy vannak olyan emberek, akik azt hiszik, hogy az ő szaruk van akkora, mint azé, aki keresztbe tett nekik.
Hogy politikába menjek, ez nekem a kormány „megmondjuk mi az IMF-nek meg az EU-nak” című kakikájára hasonlított.

Beru 2013.04.11. 16:52:36

@Leita: szerintem is pocsék az illusztráció. Már gyermekként is utáltam, ha se vicces, se kedves, se ötletes, se szép nem volt a rajz. Még csak bumfordinak sem lehet nevezni, a színek is irritálóak, sajnos. Pedig jó lehetne.

pcomment 2013.04.11. 21:56:50

@DcNdrew: Húúú, nagy fantázia kell, hogy valaki ebből a posztból is az aktuálpolitikára lyukadjon ki :DD

Egyébként nem hülyeség, amit mondasz :P

Rolley 2013.04.17. 11:47:13

A vakond viselkedése nem túl proaktív, vagy építő jellegű, ez inkább vezet a gyűlöletspirálhoz, mint a megnyugtató megoldáshoz. Erre tuti nem nevelném a gyerekem ha lenne, és a végén mindenképpen elemezném a kialakult helyzetet.

Ezek után mit csinálna a kutya? Ha a vakondnak szerencséje van, annyira jelentéktelen a kakija, hogy a kutya nem is foglalkozik vele. Ha nincs szerencséje, akkor a történet megismétlődik a kutya főszereplésével, és a végén kitapossa a vakond belét. Baryk a vérengző eb nem finomkodna.

Mit kellett volna a vakondnak csinálni inkább? A kutyához is úgy menni oda, mint a többiekhez, és szembesíteni a kutyát a tettével, aki valószínűleg véletlen követte el ezt a csúfságot, és megkérni, hogy figyeljen oda a jövőben.

A melyik állat milyet szarik téma az viszont tényleg jó. :)

Bet_C 2013.04.23. 11:37:03

Ááá, gyerekek, a kommentek a mesénél is jobbak!
Jó érzés, hogy nem vagyok egyedül az idióta (=non-konform, unortodox, de ragozhatnám... hogy az aktuálpolitika is itt legyen) gondolkodásommal.

szb9 2013.08.13. 20:54:43

@TheOverseer: én ugyanezt csináltam :D

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.09.24. 18:15:38

Nekem a sztoriból az derül ki, hogy a vakond egy retardált gyökér. Végighaknizza az egész gazdaságot a fején egy gőzölgő kutyaszarral... Hiányzik nekem a történetből a csirkeszar, továbbá zavar a rasszista hozzáállás a vakond részéről, merthogy fel sem merül benne, hogy nem háziállat volt, hanem egy vad.
Továbbá:
- szemüveget azért hordunk, hogy jobban lássunk, ha nem látunk vele jobban, nincs értelme
- ez tutira egy második kötet beetető kiadása, amiben a kedvező emésztést gyógyszerrel kiváltó készítményt fognak reklámozni (gondoljunk csak bele, mindegyik állat azonnal produkált egy jólszituált kaksit a vakondnak)
- a tehenet azonnal küldjék fertőtlenítésre, mert a tőgyéhez hozzáérhetett a kutyagumi
- a malac pedig - jobb ha a gyerek megtanulja - gyilkos mód tud harapni, ha az orrlukait karommal rövidre zárjuk. :)

nyúzott arcú lány 2013.09.24. 18:58:40

Ennél már csak a farokösszehasonlítás jobb.
Németül tudók előnyben.
www.youtube.com/watch?v=WCkWQtKcNx0

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.24. 20:09:18

Köszönjük a gyerekek megfelelő neveléért tett erőfeszítést. A írónak.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2013.09.25. 02:44:22

Be kéne rakni a Barlangvasútba a János Vitéz helyett :D

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.09.25. 09:44:23

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
"- a tehenet azonnal küldjék fertőtlenítésre, mert a tőgyéhez hozzáérhetett a kutyagumi"

Igen, de a fejés legelső lépése mindig az, hogy lemossák a tőgyet. A tehén ugyanis hajlamos beletelepedni a saját exkrementumába is, tehát a tőgyön mindig van egy kis ilyesmi...

Bohusek 2013.09.25. 09:44:41

@Peti817172M: Máháááá! És pont most zár be, amikor végre ilyen ötletek jönnek?

opati666 2013.09.25. 09:49:52

Akinek bejött ez a mű, annak ajánlom ezt is: www.libri.hu/konyv/pernilla_stalfelt.kakikonyv.html
A vakond után ennek mondanivalójában sem fogsz csalódni...

pedro61 2013.09.28. 15:46:39

Tudjátok,lehet,hogy nagyon "perverz" vagyok,de engem ebben az egész storyban csak az zavar, hogy mért kell az állatoknak emberi tulajdonságokat adni...Mindig is utáltam azokat a meséket,mikor egymással "emberül" társalognak az állatok!!!.........

Impavidus Mortalium 2013.11.10. 16:43:06

Nagyszerű mese személyiségfejlesztő és életre nevelő tanulsággal. :)

A tanulság:
Ha minden szarról meg akarod tudni az igazságot, legyél olyan akivel minden szart meg lehet etetni.
Ha a fejedre szarnak hordozd körbe büszkén, aztán szarj te is mások fejére, attól boldog leszel.

Más tanulságot és értelmet nem találok benne, de ez ma pont elegendő az elvárt általános műveltség megalapozásához, ez tény.

Szerintem ma sokkal hasznosabb és szórakoztatóbb, mint Lázár Ervin az emberi kapcsolatokkal és értékekkel foglalkozó faszságai nem?
Nem is értem hogy nem tiltották még be azt is, meg a rohadék Csukás Istvánt, akik mindenféle gondolkodásra, fantáziamozgatásra meg érzelmi kötődésre kényszeríti azokat a zsenge kis gyerekagyakat.:)

Bohusek 2013.11.11. 13:22:20

@Impavidus Mortalium:
Szeretjük Lázárt és Csukást is. Nagyon!
De nem hiszem, hogy össze kéne hasonlítani a két műfajt. Ahogy mondjuk egy gyerekdaltól nem kell elvárni, hogy Bach minőségű tudást, értéket hordozzon, úgy szerintem egy vakondnak sem kell Berzsián költő szintjére felnőni. Magam részéről egyáltalán nem tartom ártalmasnak a mese témáját. Még akkor sem, ha nem épp szofisztikált, lelki magasságokba repít. A testnek és járulékainak szabad megismerése, kibeszélése szerintem bőven jó, ha a nevelés részét képezi. Nyilván nem árt, ha a szocializáció során a hangsúly az általad kiemelt emberi kapcsolatokon és értékeken van! Ebben tökéletesen egyetértünk. A fantázia megmozgatáshoz viszont miért ne tartozhatna hozzá egy kis élettan is? :)

Amúgy szerintem még mindig jobb egy kis szar-kutatás, mint öregasszonyok élve elégetése (ld. Jancsi és Juliska). Bár ha valaki foglalkozik kicsit a mesék pszichológiájával, ezekkel a témákkal is megbarátkozik.

BiG_ 2013.11.15. 19:37:54

Azt hittem, lejjebb nem lehet, de mégis...
A kutyaszar-összeszedés-oktató-műkutya (gyermekszoba.blog.hu/2013/11/14/szedd_magad_419) után ez...
Tényleg, a 7 milliárd légy civilizációja leszünk (de legalább tévedhetetlenek)?
Jééézusom... (facepalm)

Bohusek 2013.11.17. 13:34:05

@BiG_:
Hehe. A Vakondos előbb volt. :)

canada3 2013.11.19. 17:46:05

Én ehhez a szaros meséhez kicsit finom lélek vagyok, de számomra a fentieken túl még az is a tanulsága: hogyha csak egy kis rágcsáló vagy, hiába szarod le a nagykutyát, rá se hederít. Miközben pedig az igazságot keresed, mindenki nagy ívben szarik rád.

Nina Otherside Mercy 2014.01.11. 18:58:58

Nekem volt tanulsága: mindenki csinál valamit, csaképpen másképpen( mondjuk éppen kakil, de mondhatjuk azt is hogy gondolkodik valahogyan) ami kihatással van a környezetére, amit én leszűrtem belőle: figyeljünk oda egymásra, és tiszteljük mások véleményét, mert különben minket "tisztelnek" meg.
süti beállítások módosítása