Gyerekszoba

A környezet, ami születésünktől körbevesz bennünket, nagyban befolyásolja, milyen lesz az ízlésünk, mi magunk milyenné válunk.

KOMMENTEK

CÍMKÉK

Mosolyfakasztó babák - Interjú Csernus Ágival

2009.01.21. 19:09 felhasznalo

Egyik korábbi posztunk főszereplője, a Figurka Design üde színfoltot jelent az itthoni design-játékok között is. Minden baba igazi kis egyéniség, bájosak, kedvesek, vidámak, tipikusan olyanok, amelyekre elég csak ránézni, és önkéntelenül is mosolyra húzódik a szád.

A mesébe illő, de mégis nagyon mai, modern babák, robotok és szuperhősök megálmodója Csernus Ági, akit muszáj volt egy csöppet faggatnunk.

  • Hogyan kezdődött a Figurka története? Honnan jött az ötlet?
     
  • Tavaly, karácsony előtt vettem egy varrógépet. Nem volt ötlet, csak kedvem, így elkezdtem figurákat varrni a gyerekeimnek karácsonyra. Aztán más gyerekeknek is a családban, és a barátaim gyerekeinek. És szerették őket! Aztán jött valaki, akit nem ismertem, és kérte, hogy varrjak neki is.


 

  • Erre szokták azt mondani: ha egy üzlet beindul. Ma már kétgyermekes anyuka vagy. De mielőtt ők megszülettek, mivel foglalkoztál?
     
  • Fotós vagyok, az Iparművézeti Főiskolán (ma MOME) végeztem, fotóriporterként, divatfotósként dolgoztam. Később elvégeztem a Közgázon egy posztgraduális, média-kommunikáció szakot is. De diploma helyett szülni mentem.
     
  • Ma is gyakorlod a fotózást a Figurka mellett?
     
  • Azon kívül nem nagyon, hogy családi képeket készítek. Ahhoz a fajta fényképezéshez, amit én igazán szeretek, szeretnék csinálni, rengeteg időés energia szükséges. Engem mindig is a szociofotózás vonzott, de erre a gyerekek mellett nincs mód, talán majd 15-20 év múlva.


 

  • Ezek szerint pillanatnyilag a Figurka Design a fő profilod, megélhetési forrásod. Egy vállalkozás menedzselése is rengeteg energiát, időt igényel. Ezt hogy tudod összeegyeztetni az anyasággal?
     
  • Igazából múlt márciusban kezdődött a Figurka, mint üzlet. Akkor nyitottam meg az Etsy boltomat. Az első baba, amit este feltettem, másnap reggelre elkelt. Ezt jó jelnek tekintettem, és elkezdtem eladásra készíteni a babákat. Novemberben voltam először a Wampon, és ott is nagyobb volt a sike,r mint amit vártam. Aztán jött a karácsonyi roham, amit bevallom nem volt egyszerű állni, de óriási sikerélmény volt. Most tartok ott, hogy a Figurkázást már megélhetési forrásként is lehet tekinteni, amellett, hogy továbbra is nagy örömet okoz. Próbálom a munkát kicsit átszervezni, hogy ne vegyen el túl sok időt a családi dolgoktól. És hamarosam elindítom a saját weboldalamat is.
     
  • Van, aki segít akár a Figurka ügyeiben, akár egyéb teendőidben?
     
  • A munka kreatív részét egyedül végzem, és minden egyes baba karaktere is az én kezem munkája. A kisebb részfeladatok elvégzésére most már van segítségem. Így több időm marad majd a weboldal fejlesztésére, és más marketing feladatokra.


 

  • A munkád mindig alkotást jelentett. Emellett van még igényed valamilyen hobbira? Ha igen, elárulod, mi az?
     
  • Most a varrás a munkám és a hobbim is egyben, időm sem nagyon jutna másra. Ami még fontos, az a mozgás, erre szeretnék egy kis időt kispórolni magamnak.
     
  • A Figurkák közül melyik a kedvenced? Volt olyan darab, amelyiktől nehéz szívvel váltál meg?
     
  • Sok olyan volt. Nagyon szerettem az első szuperhőst, és volt pár őrangyalka, akiket bár rendelésre készítettem, nagyon szép történetek kapcsolódnak hozzájuk.


 

  • Elmesélsz egy ilyet?
     
  • Valaki rendelt két angyalt. Azt kérte, hogy legyenek nagyon hasonlóak, de mégsem teljesen egyformák. Amikor elkészültek és elküldtem őket, rákérdeztem: ikreknek szánják -e őket. És akkor az ismeretlen amerikai megrendelő megosztotta velem, hogy egy családi tragédia után most ikreket fogadnak örökbe, akik hamarosan hozzájuk költözhetnek végre, és az én babáimmal fogják fogadni őket. Nagyon nagy megtiszteltetésnek éreztem, hogy egy család életének talán legfontosabb pillanatának részese lehetek ily módon.
     
  • Hogyan készülnek a Figurkák? Beavatnál az alkotói folyamatba?
     
  • Az elmúlt egy évben alakultak ki a karakterek. Persze lettek olyan karakterek, amelyek a szívemhez nőttek, és sokan mások is szeretik őket. Igyekszem mindig változtatni kicsit, most is készül pár meglepetés, a következő Wampon már láthatóak lesznek. A gyerekeim véleményét nagyon fontosnak tartom, a legnagyobb segítségem ebben a kisfiam. Ami eddig neki igazán tetszett, az népszerű lett a vásárlóim körében is. Ha Dani hazajön az oviból, és egy félkész babára azt mondja : „Juj, mama, ez nagyon vicces! Egyszer nekem is varrjál ilyet!”, akkor tudom, hogy jó lett.


 

  • Vannak esetleg más olyan babák, amelyek ihletet vagy ötletet adtak?
     
  • Nem igazán, igyekszem megteremteni a Figurkák saját világát.
     
  • És olyan figura, amelyet a gyerekeid ihlettek? Amit az ő létük inspirált? Vagy egy szavukból, történetükből született?
     
  • Mivel van egy kisfiam is, fontos nekem, hogy fiúknak tetsző figurákat is készítsek. Így lettek a robotok és szuperhősök.


 

  • Elmondanád, hogy ki vagy mi – könyv, zene, film, fotó, festmény - volt hatással rád?
     
  • Ösztönöz minden olyan dolog, amiben eredetiséget látok, legyen az egy gondolat, egy fotó vagy bármilyen alkotás. Lehet akár egy jó sütemény is. Azt gondolom, hogy nagyon nehéz dolog olyan alkotást létrehozni, ami a befogadónak a rácsodálkozás élményét nyújtja. Erre próbálok törekedni. A legnagyobb elismerés számomra, amikor valaki hosszasan áll mosolyogva a Figurkák előtt, és nem tud választani. Végül azért mindenki megtalálja a kedvencét.
     
  • Milyen távlati terveid vannak? Mit szeretnél elérni a jövőben?
     
  • Szeretném a Figurka Design-t hobbynak és egyben vállalkozásnak is tekinteni, amely lehetőséget ad arra, hogy főállású anyukaként a kreativitásom is teret kaphasson.


 

  • Kívánjuk, hogy így legyen! Köszönöm a beszélgetést!
     
  • Én is köszönöm!


A Figurka Design Etsy boltja

A Figurka Design leendő honlapja

1 komment

Címkék: design játék interjú gyerek baba textil csecsebecse etsy

A bejegyzés trackback címe:

https://gyermekszoba.blog.hu/api/trackback/id/tr21894105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-etti- · http://ettimese.blog.hu/ 2009.03.18. 11:33:56

Sziasztok!

Ajánlom figyelmetekbe a honlapomat! :-)

www.etti.eoldal.hu/
süti beállítások módosítása