Gyerekszoba

A környezet, ami születésünktől körbevesz bennünket, nagyban befolyásolja, milyen lesz az ízlésünk, mi magunk milyenné válunk.

KOMMENTEK

CÍMKÉK

Gyerekekre hangolva

2011.12.09. 17:05 Cyr

Törékeny őzek, mafla macskák, bohókás zsiráfok, slusszpoénként pedig folytatásos kitűzők, művészi kivitel és gyermeki rácsodálkozás: ez a Rosehip. A kulisszatitkokról faggattuk az ünnepek előtt a háromgyermekes édesanyát, designert és illusztrátort, Megyeri Ancsát.

  • Mesélj, kérlek egy kicsit a gyerekkorodról! Mindig bíbelődő, álmodozó királylánynak képzeljünk el téged, vagy épp ellenkezőleg?
     
  • Azt hiszem már kislányként is szerettem belefeledkezni az alkotásba. A ház, ahol felnőttem, olyan volt, mint egy hatalmas műhely. Anyukám, aki rajztanárként dolgozott Gyulán - ahol akkoriban éltünk -, ügyeletes kreatívként volt számon tartva. A tűzzománc kemencétől a szövőszékig nálunk minden megtalálható volt - igazi  kincsesbánya egy magamfajta gyereknek. Sokan jártak is hozzánk alkotgatni, így bennünket, gyerekeket is hamar beszippantott ez a légkör.

  • Emlékszel még az első, igazán nagy sikert aratott alkotásodra? Kinek készítetted?
     
  • Mindig is szerettem különféle, magam készítette ajándékokkal meglepni szeretteimet, aminek mindenki nagyon örült körülöttem. Ám, ha olyan alkotásra gondolsz, ami már a Rosehip-hez köthető, azt hiszem a korona volt az első nagy sikerem. Természetesen, mint mindig, mindenből, a lányaimnak készítettem az első darabokat. Mára már egész szép gyűjteményük van kitűzőkből és játékokból is.

  • A honlapodon olvasható, hogy három lányod van. Ennyi gyerek mellett kezdetben már az is szép teljesítmény, ha a víz felett tartod a fejed. Mennyi idősek voltak a csemeték, amikortól nem csupán vágyad, időd is adódott az alkotásra?

  • A kicsi (Bodza) akkor volt másfél éves, amikor márkanevet is adtam a dolgaimnak, és elkezdtem vásározni velük.

    Időm? Az soha nincs elég, de viszonylag jól tűröm az éjszakázást. Amikor itthon vannak, nem dolgozom. Ezt megfogadtam magamnak. Most, hogy egy hónapja Bodza is ovis, nyertem 3 órát délelőttönként. Ez nagyon sokat segít, főleg most, a Karácsony előtti hajtós időszakban.

  • A Facebook oldaladon látható, saját grafikáiddal díszített, modern, ugyanakkor békebeli hangulatot idéző kitűzőket és brossokat bármely korosztály számára telitalálatnak érzem. A gyermekeid mellett mi az, ami inspirál, honnan merítesz ihletet, energiát a készítésükhöz?

  • A gyerekek világából nem nagyon szeretek kiszakadni, mert ők még olyan őszinték. Nagyon kreatív mindhárom lányom, így sokszor azért rajzolunk együtt, hogy ellessem tőlük a tervezési folyamatokat. Nincs bennük még gát, megfelelési kényszer. Mindenki tanulhatna tőlük!

  • Mostanában többek között törékeny, karcsú lábú őzike-motívumokban utazol. Bagolybolond bloggerinánk, zaphodbb nevében kérdezem: honnan ered ez a vonzalom?

  • Szeretem a törékeny állatkákat, a kutyánk is egy kis agár. A lányok is imádják az őzeket. Sokszor járunk erdőben, de a vonaton utazva is az őzeket nézzük a mezőkön. Ez a vonzalom minden bizonnyal még az én gyerekkoromból jön. Az Öreg néne őzikéjén még sokszor most is meghatódom, amikor a gyerekeimnek olvasom.

  • Első látásra szerelembe estem a kezdőoldaladon látható két pettyes macskával. Neked melyik kedvenc figurád?

  • Szeretem mindegyiket, igazán nem is tudnék közülük választani.
     
  • Van-e olyan emlékezetes alkotásod, amitől semmi pénzért nem tudnál megválni?

  • Azoktól is megválok. Olyan embereknek ajándékozom, akiket nagyon szeretek.

  • Hogyan készülnek a figurák? Belefeledkezősen, akár reggeltől estig van lehetőséged molyolni egy-egy darabon, vagy idekap-odakap nyolckarú Káli istennőként képzeljünk el Téged?

  • Az utóbbi. Sokan nem is értik, hogy csinálom. De nekem ez természetes, hiszen ezt láttam otthon is.
     
  • Koronák, ékszerek, tütük, figurák és matricák… Sokszínű vagy és igen termékeny. Joggal kérdezhetném: neked nem huszonnégy órából áll a napod?

  • Huszonnégy óra nagyon-nagyon sok mindenre elég, ha okosan osztja be az ember. A legtöbb időt azonban a gyerekekkel töltöm.

  • Mivel tudod magad feltölteni egy igazán fárasztó nap után?

  • Újra elkezdtem jógázni. De már az is jól esik, ha a férjem főz nekem egy finom teát, miután elaludtak a gyerekek.
     
  • Hogyan készülődtök a karácsonyra otthon? Vannak-e szertartásaitok, túl a karácsonyi dömpingen, azért le tudsz-e lassulni kicsit te magad is az Advent ideje alatt?

  • A karácsonyi és adventi készülődésre mindenkinek kell időt szentelni. És most nem a bevásárlásokra gondolok. Szinte minden díszt saját kézzel készítünk a lányokkal, a férjemmel. Mézeskalács házikót sütünk, dalokat tanulunk. Minden évben készítünk közösen adventi naptárat is, de a tavalyi olyan jól sikerült, hogy idén is az került ki.

  • Hogyan képzeled el magad öt év múlva?
  • Öt év múlva már valószínűleg lenne egy kis műhelyem, ahol 1-2 alkalmazottal tudok dolgozni, és kiadnak pár mesekönyvet is, amit én illusztráltam (mert addigra már arra is van időm).
  • Mit üzennél a Gyerekszoba olvasóinak?
  • Mindig tartsák meg az egyensúlyt a család és a munka között, hogy önmaguk maradhassanak.

 

Köszönjük, Ancsa! Áldott, békés Karácsonyt!

A Rosehip weboldala és Facebook rajongói csoportja a linkeken találhatók.

Szólj hozzá!

Címkék: design interjú kiegészítő gyerek művészet baba kreativ textil gyerekszoba dekor gyerektrend

A bejegyzés trackback címe:

https://gyermekszoba.blog.hu/api/trackback/id/tr283400679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása