Gyerekszoba

A környezet, ami születésünktől körbevesz bennünket, nagyban befolyásolja, milyen lesz az ízlésünk, mi magunk milyenné válunk.

KOMMENTEK

CÍMKÉK

Gyerekbarát bika

2011.10.05. 12:10 szuperapu

Amikor először megláttam Ander Lizaso Bull fantázianevű ülőkéjét, nem igazán tudtam eldönteni, hogy mi is valójában, már azon kívül, hogy a név és az oldalnézet adta sziluett együttesen a Sevilla melletti hegyen látható emblematikus Osborne bika képzetét keltette bennem. De ezen túl a megjelenés nem ad semmiféle vizuális fogódzót, nem mondhatnám, hogy túlságosan didaktikus lett volna a tervezés a funkcionalitás terén.

Pedig van benne potenciál. Főleg ha lehetőségek kiaknázásában szabad kezet adunk egy kiskorúnak. Mert amint azt az alant látható képek is bizonyítják használható ülőkeként, tárolóként, lehet húzni-vonni, és nem utolsósorban mókás megjelenésével dekorációs szerepet is betölthet.

Forrás: Ander Lizaso

10 komment

Címkék: szék tárolás gyerekszoba kisbútor

A bejegyzés trackback címe:

https://gyermekszoba.blog.hu/api/trackback/id/tr563259648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

létezőnick 2011.10.05. 23:10:31

amikor a hátára van állítva a szék, akkor sok minden, csak nem gyerekbarát. Éles lábvégek jó hegyes sarokkal, isteni lehet véletlen ráesni. Márpedig a büdös kölök megteszi.
És ha ezt a verziót kivesszük a 3-ból akkor marad az, hogy lehet rajta szemből meg oldalról is ülni, ami azért sokmindenről elmondható.

Mindenesetre engem nem fogott meg, de attól még persze lehet nagyon trendi :)

magyar-magyar szótár 2011.10.06. 04:29:21

@létezőnick: Ez a blog elektronikus sajtótermék (ál vagy payola-bog kateg.) és a címével ellentétben a design trend a főiránya. Ha esetleg valami szemre funkcionálisötletnek is hat[hat], az csak annak a szemét fogja meg, aki nem szülő. Éshátpersze hogyis ne lenne jó sok szülő is azok között, akik a dizájnnak felülnek, hiszen akkor nem lehetne globalicce tízmilliós szegmensekbe csokrozni a világpiacot és arra kényszeríteni embereket, hogy vélt sajátötletükből fakadóan kidobálják a hároméveset és vegyék meg a háromév múlva eldobandó trendit. (Lásd a fürdőszobaipart, ami kb hétévente hajigáltat ki jólétipiacokon komplet fürdőszobákat)

Ugynez folyik az autópiacon, a kozmetikában, a ruházatban már nagyon-nagyon ---

És ez a halála az index vállalatnak is.

létezőnick 2011.10.06. 10:13:44

@magyar-magyar szótár:
Nekem nincs bajom a dizájnnal, jórészben a munkámhoz is kapcsolódik.
Ál-ökotudatos vagyok (de legalább vállalom) mert nagyképűen szelektíven gyűjtöm a szemetet meg szeretek újrahasznosítgatni is, de azért rettentősok szarral meg tud fogni engem is a teljesen értelmetlen ámde "olyanszéphogyakarom" piac.

Pártolom, hogy valami szép, vagy dizájn, vagy trendi, de gyerekes szülőként kikérem magamnak, hogy egy gyerekeknek szánt tárgy veszélyes legyen. Ha valakinek ehhez nincs szeme, agya vagy halvány gondolata, az ne ipar-, hanem képzőművész legyen és akkor megígérem, hogy nem kötekszem :)

szuperapu · http://szuperapu.blog.hu/ 2011.10.06. 10:28:07

@létezőnick: ha az otthonodban az összes széket, ládát, fiókot, ajtót rendeltetésszerűen (vagy épp nem) ki-, fel- és megfordítva nem találsz éleket és sarkokat. akkor nem kötekedek... :P

(Felelőtlen szülőként a hétvégén betonpályán kosárlabdáztam a lányaimmal, bár mentségemre szóljon, hogy képzőművész vagyok. Viszont még mindig a nagymamám vattájával tekerem őket körbe reggelente mert globalizáció ellenes és ökotudatos vagyok! :DD)

létezőnick 2011.10.06. 11:05:12

Félreértesz:
Ennek a széknek a tervező szerint FUNKCIÓJA, hogy élével felfelé tologassa a gyerek.
Ha a késekkel akar játszani, rászólok, hogy az nem játék. Betonpályán kosarazhat, de ha a palánk alatti kerítésből a pálya belseje felé behajlik egy 12-es betonacél közvetlen a palánk alatt, akkor lehet, hogy szólok neki, hogy menjünk át a másik palánk alá dobálni.
És kosarazni nem a 2 évessl kosarazol, mint ahogy talicskában plüssállatot sem a 14 éves tologat.
Nem vagyok túlaggódód (sőt!) de a gyerekszobát szeretem, ha biztonságos, az éles sarkakra sarokvédőt ragasztottam (szám szerint 3 db-ot) de erre a talicskára ha a 2 éves rohangál vele (mert a büdös dög nem szép komótosan sétál) kellene lábanként 4, azaz 16 db, ami sok ami miatt ráadásul elveszne a design is.

De tényleg nem kötekedni akarok, biztos egyedi a hozzáállásom, amiért a KIS(!)gyerek játékainál előnyben részesítem a lekerekített, gömbölyded formákat.

létezőnick 2011.10.06. 11:06:34

kicsit sok néhol az "ami", meg béna a szórend. Rá kéne szoknom, hogy elküldés előtt átolvasom...

szuperapu · http://szuperapu.blog.hu/ 2011.10.06. 11:18:12

Szíved joga aggódni és kritizálni. Nekem meg nem tisztem védeni sem a tervezőt, sem a produktumot, de az élek és sarkoktól való félelem a kákakeresés minősített esete. Ez a sarokvédő gyártók generálta igénykeltés amit olyan (ál)bloggerek támogatnak - természetesen nem kicsi anyagi juttatás fejében - mint a fentebb szóló index.hu által is támogatott delikvens. :DD

létezőnick 2011.10.06. 12:26:25

Szívem joga. Na meg 4 öltés az én fejemen, szerencsére hátul, a haj takarja.
Nem úgy, mint a keresztlányom, akinek a szeme alatt van a varrat egy asztalsaroktól.
De befejeztem, imádom a blogotokat, mint fent írtam szeretem a design cuccokat, de ettől függetlenül egy bútorban szeretem a funkcionalitást és gyerekbútorban a biztonságot.
És még véletlenül sem keverem az indexet az általam látogatott blogokkal, sőt, még csak nem is a főoldalról kattintok ide, hanem kedvencek közé vagytok rakva:)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.06. 13:09:26

@létezőnick: "amikor a hátára van állítva a szék, akkor sok minden, csak nem gyerekbarát. Éles lábvégek jó hegyes sarokkal, isteni lehet véletlen ráesn"

Nekem is egyből ez jutott eszembe! :)

Egyébként nem is tűnik túl kényelmesnek. Játszani jó rajta, de ülni? Akkor meg minek szék?

2011.10.06. 23:15:33

Ha gyerek lennék, egész biztosan megpróbálnék (álló helyzetben) a görgős részére felülni, ne adj Isten felállni. Onnan se feltétlen jó móka lepottyanni...:/
süti beállítások módosítása