Gyerekszoba

A környezet, ami születésünktől körbevesz bennünket, nagyban befolyásolja, milyen lesz az ízlésünk, mi magunk milyenné válunk.

KOMMENTEK

CÍMKÉK

Neveljünk nacionalistát!

2011.06.07. 16:20 felhasznalo

Ez alkalommal sem kis hazánkról lesz szó, hanem a nagy USA gyermekeiről, de természetesen elkészíthető a magyar változat is - csak ne az elmúlt húsz évből válogassunk hozzá nagy arcokat. Khm. Bocs.

Szóval, az alábbi kockákból a cseperedő amerikai gyermek nemcsak az ország nagy elnökeinek arcát vésheti az agyába egy életre, de a hozzá tartozó legfontosabb adatokat is: mikor született és halt meg, melyik párthoz tartozott, mi volt a beceneve, hányadik elnöke volt az államoknak. És ha a gyerek a megfelelő sorrendbe tudja tenni a kockákat, még a nemzeti zászlót is kirakhatja belőle.

Forrás: Uncommon Goods

70 komment

Címkék: játék gyerek abszurdisztán

A bejegyzés trackback címe:

https://gyermekszoba.blog.hu/api/trackback/id/tr572963785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyermekpszichológus · http://gyermekpszichologus.blog.hu 2011.06.07. 20:47:46

Inkább hazafi lesz a gyerek. A nacionalista kifejezés olyan pejoratív...

benkoo 2011.06.07. 20:54:33

nekem tetszik ez a kocka dolog. csak nálunk mostanában nem lenne kit rakni rá.

VT22 2011.06.07. 20:57:55

@Gyermekpszichológus:
A hazafi és a nacionalista között az a különség, hogy a hazafi az usában lakik, a nacionalista Magyarországon, más semmi...

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2011.06.07. 20:59:49

Patrióta.
Annak a hazaszeretetnek nincs etnikai dimenziója. Állampolgári alapú. Bár kétségkívül vannak sutyerákok ott is, akik rasszisták, etc, de a hazaszeretet nem etnikai kategória, ezért még épphogy nem nacionalizmus.

keptelen kepkeret 2011.06.07. 21:10:04

En ezt mar 13 evesen kivulrol fujtam,kocka nelkul.Ma mar total felesleges informaciokent tarolja az agyam.

zsírvezér 2011.06.07. 21:11:05

@benkoo: Dehogynem hacsak a magyar irodalmi kiválóságokat nézzük, nem is biztos ,hogy mindenki felférne egy ilyen kocka gyűjteményre.

ombie 2011.06.07. 21:13:03

És honnan tudja, ha nem stimmel? 2 piros csík felcserélése biztos meglátszik. :)

Archenemy 2011.06.07. 21:15:46

@VT22: "A hazafi és a nacionalista között az a különség, hogy a hazafi az usában lakik, a nacionalista Magyarországon, más semmi... "

jól beszélsz! :)

sebi77 2011.06.07. 21:18:33

@Quadrille Lobster: Nem állampolgári alapú, hanem territoriális. Aki ott született, ott él, vagyis röviden mindenki aki nem külföldi, az embernek számít. VT22 nagyon jól mondta. Általában mindenkinek a másik nacionalizmusa a negatív és a sajátja amire büszkének kell lenni, de ez nem amerikai sajátosság, ez nálunk is pont így van (rengeteg példát lehetne sorolni a szomszédokkal vagy a helyi kisebbségekkel kapcsolatban).

The_Grim_Reaper 2011.06.07. 21:26:34

ez van. büdös náczi mind aki tudja a volt miniszter elnököket és vágja picit is a törit! töröljük el a történelem oktatást, mert az egy fasiszta dolog! magyarba meg nem lehetne ilyet csinálni mert egyből menne a "turbómagyar" fröcsögés.

Muad\\\'Dib 2011.06.07. 21:38:44

Nagyon jó lenne, ha a nacionalizmusról levakaródna az a pejoratív jelentés, ami a "csodálatos" baloldali "gondolkodóknak", és a magukat nacionalistának hirdető idióta sovinisztáknak köszönhető. A nacionalizmus nagyon is vállalható és előremutató dolog, ellentétben a valóban hátráltató sovinizmussal.

hgf 2011.06.07. 22:22:49

A nacionalista olyan ember, aki számára a nemzeti hovatartozás a legfontosabb - ez alapján ítél meg, dönt el, kedvel vagy nem kedvel dolgokat, embereket.

A hazafi olyan ember, aki szereti a hazáját (és akár áldozni is képes érte), de nem feltétlenül ez számára a legfontosabb szempont.

Minden nacionalista hazafi, de nem minden hazafi nacionalista.

------------
(Hülyék számára unalmas dolog jön, kéretik nekik nem továbbolvasni.)

A nacionalizmus politikai ideológia (akárcsak a konzervativizmus, liberalizmus, szocializmus stb.), a hazafiság pedig személyiségvonás. Utóbbi birtoklásának nem feltétele az előbbié.

Gyermekpszichológus · http://gyermekpszichologus.blog.hu 2011.06.07. 22:35:18

@VT22: Ez igaz! :) A cikk is az amcsikról szól, azért írtam hazafit.

pukancs 2011.06.07. 22:50:38

Csak a liberális zsidók óta van az a kifejezés hogy náci...mint szitokszó
Aki nem ért egyet velük az náci.
Ha valaki útban áll az ők "kis pecsenye sütésük" elé akkor az náci...

a kis pecsenyéjük sütése közben viszont a legelvetemültebb SS tisztet is lekörözik nacionalizmusban és rasszizmusban....ha ezt hangoztatod is akkor te vagy a náci és nem ők

Azúrkék égbolt (törölt) 2011.06.07. 23:11:41

A rasszizmus a természet legalapvetőbb törvénye,az élet alapeleme.Minden élőlény a saját rasszát védi a fajfenntartás érdekében.Kezdve a családtól,minden összetartozáson,nemzeten át.Aki ezzel szembemegy az öngyilkos.Legyen az ember,állat vagy növény.
Szerintem.

FAQlyás Menyét 2011.06.07. 23:25:15

A patrióta (magyarul hazafias gondolkodású, érzelmű) az illető személy (szűkebb vagy tágabb) hazáját szereti, tiszteli, stb.

A nacionalista (magyarul nemzeti gondolkozású, érzelmű) a nemzetét szereti, tiszteli, stb.

A kettő tehát egyáltalán nem ugyanaz - főleg, ha valaki hazájában kissebbségben van az adott nemzet (pl. kanadai magyarok - ekkor lehet valaki kanadai hazafi ÉS magyar nacionalista).

futura 2011.06.07. 23:37:03

A világ egyik nagy baja, az emberek többsége, -nagyon nagy többsége-, képtelen szembenézni, ő egy önálló individum. A többség csak valami csoporthoz vagy annak ellenében tudja meghatározni önmagát. A jobbak magasztos hazafiként, de van aki a majomketrecbe is visszabújna hogy rasszizmusát kiélje.Nehéz embernek lenni ebben a zsibvásárban, de hihetetlen jó érzés.

kurgan 2011.06.08. 00:09:47

az amerikai nép rengetegféle nációból áll össze. olyan náció hogy amerikai, nincs. nincs amerikai nyelv, angol a hivatalos, de hangyafaszányin múlott hogy nem a német lett az. tehát ha valaki amerikában nacionalista, az pl. azt jelentheti hogy amerikai írként gyűlöli az amerikai skótokat. mert ugye a nacionalizmus egyik fő jellegzetessége, hogy mindig kell valakit utálni.

IamTwo 2011.06.08. 01:18:53

@kurgan: nincs amerikai nyelv, angol a hivatalos, de hangyafaszányin múlott hogy nem a német lett az

Ez egy urban legend, ami nem igaz. Sőt az USA-nak - jogilag - nincs is hivatalos nyelve.

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.08. 06:28:17

@futura: és az ilyenből lesz Magyarországon a hontalan, nemzetveszejtő, bitang zsidóbérenc... :D

@kurgan: ezt beszéld meg egy brittel! Szerintem meg fog sértődni. :-)
(még a windows-on is külön lehet állítani a brit és az amcsi angolt... ;-) )

Dilettantizmus legmagasabb foka = blog.hu rendszer 2011.06.08. 06:29:35

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: van is mire... :-(

(kurvaanyját annak a baromnak, aki miatt negyedórán át csak a "két komment közt várni kell néhány percet..." üzenetet kapom már megint!)

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.08. 06:33:37

@Muad\\\'Dib: pontosabban néhányan nagyon szeretnétek, ha így lenne... Ugye a nacionalizmusotok miről is szól? A más nemzetekhez tartozók gyűlöletéről. Hazudhattok akármit, ez tény, amit a történelem is bizonyított már milliószor.
Bocs, de vagyunk egy páran, akik nem kérünk belőletek.

$pi$ 2011.06.08. 07:10:36

@al kotmány aláiro álamfö: És a te saját nemzeted felé irányuló gyűlöleted miről szól? Vagy nem saját nemzet? ;)

Amúgy egy kicsit kezd unalmassá válni a "gyűlölet" emlegetése is. Vigyázz, lassan éppen annyira elkopik mint a "rettegés" és az "antiszemita", elég kimondani, már el sem hiszik egy szavadat se. ;)

Senkifia 2011.06.08. 07:13:23

@Gyermekpszichológus: ez egy nagy tévedése a hazai... hát nem tudom... antinacionalistáknak :) hogy keverik az egészséges nemzettudatot, meg hazafiságot a pejoratív nacionalizmussal.... ami kb ugyanaz,csak szerencsésen le lett rontva a nacionalizmus értelme. Főleg ha magyarokról beszélünk. Mert ugye nacionalista az amerikai, a francia(ajaj),a brit, a német,az olasz, a szlovák(megkockáztatnám,hogy náci:),ahogy a román is,meg az ukrán, az oroszról nem is beszélve.é még sorolhatnám.
Érdekes,hogy eközben mindenkit a magyar "nacionalizmus" zavar szinte kizárólag. Nagyrészt a kedves hazai értelmiség egy szűkebb rétegének köszönhetően.... na mindegy. ez van.

Nyomek 2011.06.08. 07:17:29

Aki kicsit olvasottabb a témában (elegendő egy kicsit!), az tudja, hogy az amerikai első elnökök, de akár az elnökjelöltek gondolkodásmódja, tettei milyenek is voltak.
Ezek után bármelyik magyar politikust említeni (a 1990 utániakról tényleg ne beszéljünk!) közröhej és sértő az amcsikra nézve. Persze lehet őket szidni, és divat is, de egy kicsit utána kellene olvasni, hogy kiket termelt ki ott a polgárháború és kiket hasonló esemény az öreg kontinensen.

Senkifia 2011.06.08. 07:17:38

@al kotmány aláiro álamfö: gratulálok :) akkor elég szar lesz nektek,mert a civilizált világ nagyrésze nacionalista... vagyis tisztában van a saját nemzete érdekeivel és értékeivel, és kiáll ezek védelme mellett... Úgyhogy nagyon nincs más választásotok,mint elfogadni ezt, vagy kiköltözni a sivatagba :)
amúgy qrvanagy tévedés,hogy a nacionalizmus mások ellen szól... A nacionalizmus egy nemzet érdekeinek ,kultúrájának,történelmének, nyelvének ,stb védelméről szól. És ez csak akkor zavar más nemzetet,ha az előzőnek az ellensége,illetve rosszindulattal viseltetik iránta... ezek lennétek ti? hát akkor így jártatok :)

$pi$ 2011.06.08. 07:25:48

Érdekes amúgy, hogy a proletárdiktatúrát, a népharagot, az egypártrendszert, az osztályellenségeket már nem annyira divat hangoztatni, de vadul internacionalistának és antifasisztának lenni még divat.

Kicsit rongyos már így ez az ideológiai háló, fele kihullott, feléről szégyenlősen nem beszélünk... ;)

Buzáné 2011.06.08. 07:38:57

Patriótát nevelnek.

torró 2011.06.08. 07:48:27

Hála a 40 év szocializmusának nálunk az internacionalizmus a menő.Mert ha hazafi akarsz lenni akkor rögtön lenáciznak azok, akik ördögtől valónak vallják a hazafiságot vagy nacionalizmust. Azonban azt sem tudják hogy miként jött létre a nácizmus .Viszont itt van egy beszéd az Amerikai parlamentből amely a60-s években hangzott el.Ajánlanám azoknak akik gyorsan náci jelzőt aggatnak egyesekre!www.youtube.com/watch?v=igp92833VLc&feature=related

Senkifia 2011.06.08. 07:52:59

@futura: na basszus ,az lenne még csak szép... ha csoportokhoz tartozás helyett(ami ugye egy predesztinált dolog,mert bármennyire is kapálódzol ellene,te is egy csoport tagja vagy....ha más nem , akkor állampolgár, egy munkaközösség tagja,vagy baráti társaságé,stb,amit ha elfelejtenél,és megpróbálnál qrvaszabad emberként,indivídumként viselkedni,kénytelen lennél előbb,vagy utóbb áthágni a csoporthoz tartozás szabályait... akkor meg elég hamar éhenhalnál,mint egyén :)), szóval ha csoporthoz tartozás helyett mindenki önmagára ébredne:) és ahelyett,hogy mondjuk a muszlimok(kevés kivétellel)neheztelnének a keresztényekre,zsidókra,stb, ez utóbbiak (szintén kevés kivétellel) az előbbiekre,meg egymásra,ehelyett 8milliárd ember minden egyede neheztelne nagyrészt a fennmaradt 7milliárd 999millió 999 másikra . Az lenne csak a szép világ :)
amúgy meg fékezett habzás miatt ülj le, egyes :)

Senkifia 2011.06.08. 07:55:31

@futura: gondolom amúgy a családod meg a barátaid is kívül szorultak az egyénséged körén... ergo nyugodtan b.szódjon meg anyád,apád, a haverok, mindenki más,ami téged illet, mert te senkihez és senkinek nem tartozol,szabad vagy mint a madár. igazi anarchista :)
bravó,kedves világnézet. Csak a szüleidet sajnálom. kissé. Azért nem nagyon,mert ők is tehetnek arról,hogy te ilyen lettél :)

Reki 2011.06.08. 07:55:59

Mennyi gyűlölet, sérelem lehet bennetek, ha egy ilyen oldalon, egy ilyen kockajáték kapcsán is ilyen hozzászólások születnek. Eszembe nem jutott volna belemenni ilyen módon és ebbe a témába! Szomorú ezt látni. :(

Senkifia 2011.06.08. 07:58:50

@torró: ott a pont... kár,hogy azon kedves hozzászólókat,akiket megszólítottál, semmivel meg nem fogod győzni az igazadról,mert ők ugye individuumok, egyének, és nem tartoznak senkihez,tehát quasi felette állnak az ilyen gyarló ,különféle csökevényes csoportokhoz tartozó,lényeken,mint te,meg én :)

Senkifia 2011.06.08. 08:03:35

@Reki: milyen oldal? milyen kockajáték? :) hogy ezek nem ilyen hozzászólásokra adnak okot? vagy nem erről szólnak? hát konkréten pont erről szólnak :) mint ahogy a poszt pl teljesen tendenciózusan kapta ezt a címet(lehet,csak hogy a kattintások meglegyenek) ,hogy azt higgye mindenki:megint egy jó kis magyarokat nacionalistázó cikk született,és majd kezdődik a ketrecharc :) és tényleg ...
szóval ennyire nem kell naivnak lenni. Persze,nem szép,hogy így használjon valaki egy ilyen témású blogot. De annyira nem szokatlan kedves hazánkban az ilyesmi :9
nem kell ennyire elszomorodni. Azon sokkal inkább,hogy az utcán ugyanez megy.

Senkifia 2011.06.08. 08:04:14

@Senkifia: "témású " ??? :) témájú,of course

Senkifia 2011.06.08. 08:05:43

@Reki: ja és hozzátenném: az sem véletlen,hogy az index pont ezt a bejegyzést találta címlapra valónak ...szerinted miért? :)

Terézágyú 2011.06.08. 08:06:50

Nehogy már kitalálják a jobberek, hogy csak azokat érdekli a történelem, akik trianon-gyűléseken vesznek részt!

dH2K · http://dh.squidcode.com 2011.06.08. 08:16:30

Így van,

Az USA-ban (hatalmas ország melyben a világ szinte minden népe képviseli magát) a PATRIOTIZMUS az, amire az embereket nevelik. Ez egy BEFOGADÓ kategória, ebbe mindenki beletartozhat, aki szereti, akinek bejön.

Európa rákfenéje a NACIONALIZMUS, mely a faji, származási, rasszra alapuló terület-érdekérvényesítési törzsi rendszer középkori változata. Ez a rendszer KIREKESZTŐ, mivel aki nem az adott rassz, és általban azon belül is egy speciális alrassz, kisebb csoport tagja, az vért pisálva sem lehet a csoport tagja, mert származása alapján a büdös életben nem tartozhat oda.

Aki nem érzi a különbséget, az ne szégyellje magát, mert hülyék mindig is, rendszertől függetlenül mindenhol voltak, vannak és lesznek.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.06.08. 08:21:03

@Reki: ez a magyar ervenyesules modszere. latod, ketharmadot lehet vele szerezni.

az emberek csak kovetik a sikerreceptet.

(mondjuk az sem kispalya, hogy milyen egy nep az, ahol a negativ erzelmi manipulaciokkal - gyulolettel es bosszuvagggyal -, egyeb ertekek felmutatasa nelkul lehet ketharmadot nyerni;-))

Senkifia 2011.06.08. 08:25:02

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: "ez a magyar ervenyesules modszere. latod, ketharmadot lehet vele szerezni.

az emberek csak kovetik a sikerreceptet."

ja hogy a posztíró követte a sikerreceptet,és kétharmadot szerzett? :) na jó,csak jó sok klikket.... hát igen... ilyenek ezek a ballib bloggerek. meg az index is. követi a sikerreceptet,és jó sok klikket szerez vele. bár picit gusztustalan a módszer, de hát ezek már csak ilyenek,ebben egyetértünk :D nagyon jó a meglátásod :D

Senkifia 2011.06.08. 08:28:10

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: kész szerencséd,hogy te nem tartozol ehhez a néphez,mert te individuum vagy:9 bár azért az állampolgárságod még ott van,zavaró körülményként... na ha arról lemondanál, az lenne csak az igazi. gondolom görcsbe rándultak az ujjaid,mikor átírtad a felhasználói nevedet :) te kis álompolgár ami vagy te nekünk :)
látom csak nem akarsz visszamenni iwiwre nyiránékkal jópofizni. ott legalább mind együtt lennétek liberális egyének,és megoszthatnátok egymással,hogy mennyire nem tartoztok senkihez és semmihez :D

Senkifia 2011.06.08. 08:29:31

@Terézágyú: hmmm... hogy jön ez ide? egy gyerekes blogba :)

2011.06.08. 08:29:37

Nekünk ilyen neveket kéne kockákra tenni, hogy Szentgyörgyi Albert, Neumann János, Szilárd Leó, Fejér Lipót, Görgei Artúr, Aulich Lajos, Damjanich János, Erkel Ferenc, Jókai Mór, Csontváry Kosztka Tivadar, stb.

Szerintem a nagy tudósainktól, művészeinktől és néhány 1848-49-es hadvezérünktől kéne eredeztetni a nemzeti büszkeséget, mert ha a politikusainkra gondolok, elvétve és nem a megfelelő pozícióban találok olyat, akire magyarként büszkének lehetne lenni.

Senkifia 2011.06.08. 08:30:50

@ReignOfdark: ...ééés neked is igazad van :)

külvárosi 2011.06.08. 08:31:29

ha nagyon akarnék tudnék párhuzamot vonni, a naci élettér elmélet, és az oljért vivott háborúk között. gyakorlatilag ugyanazon logika mentén igazolja, vagy próbálja igazolni (mindenkinek izlés szerint) a hatalmi törekvéseket minden időben a domináns fél, ez a kulturális felsőbbrendüségbe vetett hit.
lehet eljön az idő, mikor majd e korszakot is démonizálja egy új kulturfölény... ki tudja.

Senkifia 2011.06.08. 08:34:32

hát kedves mindnyájatoknak kívánok nacionalizmusos/nacionalizmus mentes(nem kívánt törlendő) szép napot :)

Senkifia 2011.06.08. 08:36:02

@külvárosi: hát ezaz... de ezzel nagyon kilógsz a kulturált nyugati világ világnézetéből... ne hangoztasd nagyon,mert egykettő náci leszel :)

Prolee2 2011.06.08. 08:45:17

@dH2K: Ezt nem értem, ha az USA olyan befogadó, akkor mért húztak "berlini falat" a Mexico határrészre?

Miért van az, hogy ha ma az USA területén mondjuk egy arab kinézetű emberke vagy simán lelőnek és aztán kérdeznek. :-) Ja nem az a világ minden részén előfordulhat. :-)

Vagy vegyük például az indiánokat. Szépen véghez vittek egy kvázi népirtást, majd egy hálaadás nevű nap keretében bocsánatot kérnek érte. Jó igaz a népirtásban benne voltak a spanyolok is rendesen.

Reki 2011.06.08. 08:47:20

@Senkifia: Azt írod, hogy nem kell naívnak lenni.
Ha ez a cikk valóban szándékosan kapta ezt a címet és valóban az volt a cél, hogy ezzel növeljék a klikkek számát, akkor Te, kedves Senkifia tuti valami bennfentes vagy, és a feladatod az, hogy minél több megjegyzést kommentálj, ezáltal generálva újabb és újabb válaszokat, hozzászólásokat... ;)

dH2K · http://dh.squidcode.com 2011.06.08. 08:47:40

@Prolee2: Persze-persze. Nyugszik a beteg.

Prolee2 2011.06.08. 08:49:44

@dH2K: ezt nem értem?
Osztod itt az észt, de ha valaki nem a Te szemszögödből látja a világot akkor az csak egy barom lehet? Mindent elmondtál ezzel. :-)

unionista 2011.06.08. 08:50:42

amerikában is számon tartja mindenki a származását. ez alapján térképet is gyártanak. melyik megyében ki van relatív többségben. vannak államok is.

kepfeltoltes.hu/110525/Census-2000-Data-Top-US-Ancestries-by-County_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

de ettől még az usa egy unió.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.06.08. 09:10:06

@külvárosi: ha nagyon akar az ember, akkor barmit parhuzamba lehet allitani.

igaz nem lesz ugyan, de megfeleoen demagog hozzaallassal barmi lehuzhato a nacik szintjere.

pedig az a legalja eddig a modernkori tortenelemnek.

Ezekiel 25,17 2011.06.08. 09:16:14

Mutatja az értelmi képességeidet, hogy nem ismered a hazafi, nacionalista és a soviniszta szavak közötti különbséget.

dH2K · http://dh.squidcode.com 2011.06.08. 09:21:25

@Prolee2: Esetleg kérdezz egy magadfajta prolit a témában, az majd elmondja neked a te szinteden, érthetően.

külvárosi 2011.06.08. 09:30:44

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:
értem amit irsz, de ettől még igaz a rokonság. akkor is igaz ha embertelenségben a naci ideológia verhetetlen.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.06.08. 09:38:34

@Senkifia: ahogy mondod

emn elsosorban ember vagyok es csak utana magyar. ha valasztanom kell, akkor az embersegem mindig is a magyarsagom elott lesz. engem nem lehet nepnezmeti lozungokkal megvezetni, merty a magyarsag csak egy cimke, amit ha az ember akar hord, ha nem akar, akkor nem hord. se nem szegyen, se nem erdem. lutrin elnyert allapot.

embernek lenni viszont ferladat es elerni es megtartani az allapotot erdem.
a nacionalistak pontosan az emberi mivoltot akarjak feloldani az agyatlan massza javara.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.06.08. 09:41:15

@Modu_: pedig van kulonbseg...

a nacionalista azt hiszi magarol, hogy hazafi, de kulonben csak soviniszta.

labi 2011.06.08. 09:50:47

Ó baxa meg, hát ebből a potból kell megtudnom, hogy az iskolában az összes történelemórám nacionalista nevelés volt?! Meg kellett tanulni hogy kik voltak a királyok, mikor uralkodtak és így tovább... :)

torró 2011.06.08. 09:52:02

Az a helyzet hogy mindig a hatalmon lévők beállítottságán múlik egy országban az érzelmi manipuláció.Mert ez az érdekük Mivel az emberek nagy része nagyon könnyen manipulálható, többé kevésbé egy ideig fenntartható a hatalmuk.Ám mivel egy idő múlva, mivel stabilnak érzik hatalmuk egyre több hibát követnek el/saját zseb tömés,Stb /az emberkék szép lassan rájönnek hogy már megint rászedték őket.Jöhet egy másik csapat! És kezdődik előlről.Mellette - ellene........Ezért alakulnak ki ezek a különböző beállítottságú csoportok, ahol mindenki meg van győződve a saját igazáról. Amerikát a hatalom ugyan úgy manipulálja mint más országokat a sajátjuk.És ugye milyen hatásosan!

külvárosi 2011.06.08. 10:21:54

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: természetesen. mert minden politikai ideológia az egyetlen igaz ideológiának tartja magát. ami hivatott az erőforrások birtoklására, és ezeken kereztül a hatalom gyakorlására.

Prolee2 2011.06.08. 13:01:29

@dH2K: ??? Ennyi telik Tőled? Szánalmas vagy. :-)

Gyermekpszichológus · http://gyermekpszichologus.blog.hu 2011.06.08. 20:04:32

@Senkifia: pont ezért írtam a hazafiságot, mert a nacionalista szó itthon kissé átértelmeződött. pedig önmagában nem pejoratív, sőt...
süti beállítások módosítása